Ungt entreprenørskap har arrangert gründercamp i samarbeid med kommunen. På fredag ga de åttendeklassingene fra Tynset ungdomsskole en rekke oppdrag å velge mellom. Blant annet ble de utfordret til å planlegge et aktivitetstilbud eller lage en video for å fremme vanndrikking blant ungdom.
Tirsdag hadde de tre åttendeklassene, som var delt i mindre grupper, valgt sine favoritter, og sammen med en gruppe valgt av lærerne stilte de i finale.
De fire finalistene presenterte forskjellige prosjekter. Vinnerne fra 8a presenterte et, kanskje ikke så spenstig, men et grundig utarbeidet og gjennomførbart forslag om arrangement på Tronsenteret.
Den ene gruppa finalister fra 8b hadde en morsom video for å promotere vanndrikking og fikk stor respons fra publikum.
8c-gruppa hadde en ambisiøs idé om badeland. De hadde kommet fram til en pris på 225 millioner kroner, og så for seg at billettprisene nok måtte diskuteres. De unge gründerne ønsket en elg som logo for Tynsetbadet.
Gruppa valgt ut av lærerne kom fra 8b og foreslo en donuts- og kaffekafé– ikke mindre enn døgnåpen. De hadde kanskje ikke så solid budsjett på plass, men de hadde gjennomført en ganske stor markedsundersøkelse.